Reply
ElenaStaszak
Moderator

Peter's Corner 25.02.21 - Spørgsmål og svar

Hej Peter,

Mange tak for et godt møde igår: Vi ser meget frem til at du vil besvare nedenstående spørgsmål i denne post.

• Hvordan ser forretningsmodellen ud for Viva i relation til Partnerne?
  • Hvem er den ideelle målgruppe for Viva?
  • Er learning indholdet det samme som man har adgang til via LinkedIn?

Vi ser frem til en god dialog herinde.

Med venlig hilsen, 

Elena & Antonio

5 REPLIES 5
PeterLS
Microsoft

Hej alle 

Selv tak for et godt møde - har forsøgt mig med følgende svar :

Ad) Forretningsmodellen for Partnere
Der er gode muligheder for at bistå kunderne med rådgivning og implementering indenfor alle 4 services.
Connections kan kræve hjælp til SharePoint Intranet/Newsfeed, men også de helt nye feeds, dashboards og ressourcer kan kræve hjælp.
Learning bliver født med adgang til de gratis tjenester hos Microsoft og LinkedIn, men derudover kan Partnerne hjælpe kunderne med at koble op på de store standardsystemer der er med fra start, men også tilbyde at hjælpe kunderne med at integrere til egne (danske) LMS løsninger via de nye API'er. I den udvidede Learning model, kan ledere også lave træningsplaner til deres medarbejdere og følge medarbejdernes fremskridt, men igen vil en partner kunne være aktiv som rådgiver og hjælpe med at udbygge kursuskataloget.
Insigths bygger videre på MyAnalytics og vil komme både i en gratis basis version for medarbejdere , men også kunne suppleres med Workplace Analytics til ledere og HR m.fl. Sidstnævnte kan kræve en del hjælp til opsætning og integration til eksisterende datakilder.
Endelig er der Topics, som i høj grad vil kræve hjælp til tilretning af Partnere med en vis indsigt i SharePoint/Syntex og brug af metadata.

Ad) Målgruppe

Mindre virksomheder vil kunne få glæde af både Connections, Learning og Insights i de gratis versioner til 365, men vi skal nok op på + 100 medarbejdere, før der er interesse for mere avancerede HR - rapporter og Knowledge Management...

Ad Learning)

Nej, Learning indholdet vil både være Microsoft Learn + LinkedIn som basis og dertil kan kunden så tilføje yderligere leverandører

ioabi
Level 4 Contributor

Tak for dine svar Peter og jeg tror helt sikkert der er flere af vores medlemmer der vil se nærmere på Microsoft Viva for at hjælpe deres kunder på de forskellige services den tilbyder.

Er der nogen partnere der har interesse i at se nærmere på området så meld jer til i tråden her og sørg for at mødes efterfølgende og få delt nogen erfaringer vil være mit forslag til alle!

Karsten-Mottlau
Visitor 2

Mange tak for at I tager emnet op.  Jeg fik desværre overset mødet den 25 februar.  

Er der andre som har lyst til at dele tanker og erfaringer så er jeg klar.  Viva er noget vi kommer til at forholde os til. Ping mig på kmo@peoplenet.dk eller 20129515 

ElenaStaszak
Moderator

Hej Karsten

Du har helt ret - Viva bliver noget alle kommer til at skulle forholde sig til. Jeg synes så absolut, at det er en god ide, hvis IAMCP medlemmerne begynder at dele erfaringer indbyrdes. Vi står selvfølgelig klar, hvis I skulle have opfølgende spørgsmål mm.

ioabi
Level 4 Contributor

Hej Karsten,

Jeg ved der er flere der ser på Viva og selvfølgelig skal i alle dele erfaringer for det er helt nyt for alle også Microsoft Danmark. Så få endelig mødtes i nogen online fora og lad mig vide hvis du har noget vi kan hjælpe med?