Hero Banner

Feedback & Support Discussions

Provide feedback on your partner experience.

Reply
Visitor 1

Neustartfehler

Hallo,

ich habe einen ACER M3400, Windows 10, 64bit mit einem angeschlossenen externen Laufwerk.
Beim Start gibt es keine Probleme, das Laufwerk erscheint im Explorer.
Wenn ich aber aus dem Betrieb heraus einen Neustart machen muss, erscheint folgender Hinweis:

"Reboot and Select proper Boot device or insert Boot Media in selected Boot device and press key."

Da weiter nichts geht, muss ich den Rechner ausschalten.
Da mir dieses Verfahren zwischenzeitlich bekannt ist, nehme ich vor dem Neustart das externe vom Gerät.
Das Problem liegt jedoch in Folgendem: Wenn ich ein System-Backup vom externen Laufwerk

zurückspielen und damit neu installieren muss, geht nichts mehr.
Hat jemand die gleiche Erfahrung? Was kann man dagegen tun?

Herzlichen Dank und beste Grüße

Ferdi Behles

2 ACCEPTED SOLUTIONS
Microsoft

Hi Ferdi,

note that this is an English community  (unless you post in the German Community channel), and this is primarily about Microsoft Partner Business and networking. If you see k technical support, I'll advise to post in the technical communities: https://techcommunity.microsoft.com/

To your problem: I would check the BIOS/UEFI boot options to point to your internal hard disk per default and check with the device manufacturer what key combination to use to force booting from another device when required.

Kind regards,
Janosch

View solution in original post

Community Manager

Hello Ferdi,

Meanwhile, please see if you can find an existing answer here on the Tech Community.

Thanks,

Andra

Hallo Ferdi,

In der Zwischenzeit können Sie hier in der Tech Community nach einer vorhandenen Antwort suchen.

Vielen Dank,
Andra

2 REPLIES 2
Community Manager

Hello Ferdi,

Meanwhile, please see if you can find an existing answer here on the Tech Community.

Thanks,

Andra

Hallo Ferdi,

In der Zwischenzeit können Sie hier in der Tech Community nach einer vorhandenen Antwort suchen.

Vielen Dank,
Andra

Microsoft

Hi Ferdi,

note that this is an English community  (unless you post in the German Community channel), and this is primarily about Microsoft Partner Business and networking. If you see k technical support, I'll advise to post in the technical communities: https://techcommunity.microsoft.com/

To your problem: I would check the BIOS/UEFI boot options to point to your internal hard disk per default and check with the device manufacturer what key combination to use to force booting from another device when required.

Kind regards,
Janosch